Jedna z možností, jak zahnat rušivé myšlenky před spaním

Když mám za sebou náročný den nebo jsem hodně unavená a potřebuji se hlavně dobře vyspat, nemůžu většinou usnout. Nejde mi zastavit tok myšlenek z prožitého dne, do toho se mi motají plány na dny příští a k tomu se ještě ráda přidává duše, jestli ta cesta po které jdu je fakt správná.

Informace, zprávy, vlastní myšlenky, cizí myšlenky – to vše na nás útočí od rána do večera a málokdo umí tento tok před usnutím zastavit. Tedy většinou to umí muži, ale my ženy to moc neumíme. Často nám bzučí v hlavě roj starostí, úkolů a plánů…

Hodně mi po ulehnutí do postele pomáhá nechat myšlenky doznít a už na nic nemyslet, ale to se musí docela dlouho trénovat. Nedávno jsem ale objevila výbornou dechovou techniku na zklidnění dechu, která mi báječně a rychle funguje.

Jmenuje se Zklidnění dechu podle Thich Nhat Hanha.

Tato buddhistická technika je založená na kombinaci dechu s krátkými sugescemi. Pomáhá zklidnit mysl a podporuje mír a harmonii v duši i na těle.

Po krátkém doznění prožitého dne ( max 5 min) se začněte soustředit na svůj dech a nechte ho přirozeně zpomalit. Vnímejte své tělo, jak se uvolňuje a v duchu i navenek se usmějte. Uvědomte si přítomný okamžik bez událostí, uvědomte si sami sebe a to, že v daný moment je všechno v pořádku. (Všechny ty starosti a události jsou někde venku ve světě, ale vy jste teď sami u sebe.)

Nyní spojíte získanou zkušenost se svým dechem a propojíte dech s konkrétními myšlenkami ve své mysli.

  • NÁDECH – s nadechováním vím, že se nadechuji“
  • VÝDECH – „s vydechováním vím, že vydechuji“
  • NÁDECH – „s nadechováním se mysl i tělo uklidňují“
  • VÝDECH – „s výdechem se usměji“
  • NÁDECH – „s nádechem si uvědomím tento okamžik“
  • VÝDECH – „s výdechem vím, že je to dobrý okamžik“

Nevím, jak dlouhý máte dech, ale pokud ho dlouhý nemáte, můžete tuto verzi zkrátit:

  • NÁDECH – „nadechnutí
  • VÝDECH – „vydechnutí“
  • NÁDECH – „uklidnění
  • VÝDECH – „úsměv“
  • NÁDECH – „tento okamžik“
  • VÝDECH – „dobrý okamžik“

Důležité je, abyste opravdu byly v přítomnosti. Uvidíte, že ostatní myšlenky nebudou mít šanci se k Vám dostat. Já to většinou zopakuji maximálně 3 x a už spím. Tuto techniku ale nemusíte používat jen před spaním, ale kdykoliv během dne, když zjistíte, že jste ve stresu a potřebuje se trochu zklidnit.

Pokud se rozhodnete techniku vyzkoušet, napište mi, jestli Vám fungovala nebo nefungovala na radka@radkarybinova.cz. Díky a mějte krásný den.

 

 

 

 

Pomáhám lidem otevírat cesty k vlastnímu nitru a spokojenému životu ve zdraví a hojnosti.  Specializuji se na techniky emoční svobody EFT, kvantovou podporu a arteterapii. Vedu a inspiruji ostatní k harmonii, sebelásce a důvěře ve vlastní schopnosti.  Můj příběh si přečtěte tady>> Jsem autorkou ebooku Zdraví a pohoda ve vaší mysli, Ebook si zdarma stáhnete tady>> a 3 týdenního koučovacího programu Cesta k úspěchu za 21 dní.K programu se dostanete tudy>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Darujte sami sobě to nejcennější

    Jak nastolit opět pohodu a zdraví ve své mysli se dozvíte v ebooku ZDARMA.

  • Nejnovější články
  • Potkáme se na Facebooku:
  • Kategorie